V 21. stoletju smo priča novi dimenziji glasbenega (tako izobraževalnega kot izvajalskega) izvajanja: »online« sodelujemo na različnih glasbenih tekmovanjih (prek spleta), sočasno imamo skupne vaje, čeprav se člani glasbene skupine nahajajo na različnih koncih sveta, hkrati spremljamo koncert kar na dveh lokacijah. Različni pretočni avdiovizualni sistemi ter zelo zmogljiva omrežja so spremenili tradicionalne načine in prakse glasbenega izvajanja in so omogočili tisto, o čemer so glasbeniki pred dobrimi sto leti lahko samo sanjali.
Glasbena tehnologija je spremenila tudi sodobne načine izvajanja izobraževanja. Med epidemijo smo iskali različne načine, kako ostati povezan in kako nadaljevati strokovna usposabljanja. Danes in v prihodnosti pa bosta časovna stiska in prevelika oddaljenost od mesta poučevanja lahko pozabljeni prav s pomočjo sodobne tehnologije. Ni ovir za spremljanje glasbenega pouka ali poučevanje glasbe po spletu. Včasih zadostuje samo dobro omrežje, malo bolj kakovostna videokamera in brezplačni program skype.
Konec leta 2020 in na začetku 2021 smo poleg rednih srečevanj dirigentov v okviru dirigentske šole izvedli drugačna predavanja s področja inštrumentalne glasbene dejavnosti - cikel predavanj z večjim številom srečanj, na katere smo povabili razne, izbrane predavatelje. V tem času so vsi udeleženci lahko spremljali na spletni aplikaciji zoom vsa ali zgolj posamezna predavanja. Predavanja so bila namenjena vsem, ki jih zanima dodatno znanje ali pa so zgolj potrebovali družbo. Predavanja so potekala vsak ponedeljek od 21. decembra 2020 do 25. januarja 2021. Predavali so:
- mag. Mitja Dragolič: Kako voditi mladinski pihalni orkester, ali ima mladinski orkester drugačne zahteve za delo kot društveni?
- Miro Saje: Apel podobo na ogled postavi, paberkovanje v zvezi s pomembnostjo izpostavljanja na tekmovanjih in drugih tehtnih izzivih
- Gašper Salobir: Vloga dirigenta pri godbeništvu v gibanju, pomen sodelovanja med dirigentom in predvodnikom?
- Mitja Tavčar: Godbeniki iz ozadja, uporaba tolkal v pihalnem orkestru ter njihov pomen.
- mag. Damir Zajec: Enotnost inštrumentov in ostale opreme v tamburaški glasbi, kako pomembno je imeti vizijo o nakupih posameznih inštrumentov in uporabo enotnih materialov.
- prof. Tomaž Habe: Slovenski skladatelji za pihalni orkester, pomen in kompozicijske tehnike slovenskih skladateljev za pihalne orkestre
Daniel Leskovic
Dec 02, 2021