Zdaj se predvaja
slovenski.godbenik
Izberi seznam predvajanja:
Galerija slik
MUSICA CREATIVA 2021

Projekt poletni glasbeni tabor Musica creativa je v letu 2020 zaradi zdravstvenih razlogov, kljub številnim prijavam, odpadel.

V gostoljubni obmorski Izoli pa se je med 15. in 21. avgustom leta 2021 zbralo nad 90 mladih glasbenikov. S svojimi mentorji so ob 40-letnici Musice creative pripravili program, ki je bil posvečen tudi 30-letnici slovenske osamosvojitve. V petek, 20. avgusta, so nastopili v Izoli v Letnem kinu Arigoni in v soboto, 21. avgusta, v ljubljanski Slovenski filharmoniji. Pozdravil jih je in bil  navdušen nad njihovim igranjem tudi predsednik Zveze slovenskih godb Boris Selko.

Prijavljenih je bilo manj mladih, ki so komaj dobro stopili na pot skupinskega muziciranja , vendar pa to ni bila ovira in so pod skrbnim vodstvom dirigenta Daniela Leskovica naštudirali štiri skladbe, njim dosegljive tako po tehnični kakor po izvedbeni plati. Uvodna je bila skladba Intrada skladateljice in pedagoginje Helene Vidic Lesjak. Skladba jim je bila blizu, saj ima kljub sodobnemu pristopu elemente oziroma motive ljudske glasbe. Orkester je boljše zazvenel v skupnih delih, tonska slika je bila dobro prenesena v zvočno podobo. Ponekod malo ohlapne fraze niso pokvarile odličnega vtisa celotne skladbe. Sedemnajstim izvajalcem je ob zaključku skladbe popuščala zbranost, tako da je ta nekoliko zbledel. Slično se je dogajalo tudi v izvedbah drugih treh skladb: Remember me – K. Anderson Lopez, Fires of Mazama – G. Berryman, J. Buckland, W. Champion, C. Martin. Najbolj jim je bila blizu zadnja skladba, ki se nagiba v pop smer. Opazne so bile tudi drobne težave, ki izhajajo predvsem iz vzdržljivosti in izkušenosti samokontrole, kot so intonacija na daljših tonih, unisoni in izguba koncentracije proti koncu skladb.

Vse to pa so zakrili radoživost, zagnanost, veselje do skupnega igranja in dobro vodenje dirigenta Daniela Leskovica. Vsekakor so bili boljši hitrejši deli in tisti, kjer so z neizprosnim in  natančnim pulzom prevladovali dobri tolkalci. Neverjeten glasbeni dosežek majhne in tako mlade skupine izvajalcev.

Bolj ambiciozno pa je lahko zastavil program Slovenskega mladinskega pihalnega orkestra dirigent Mitja Dragolič. Po uvodni skladbi Radovana Kokošarja Fanfara Tabor 2000 smo premierno slišali v godbeni izvedbi, za katero je iz simfonične partiture poskrbel sam dirigent Mitja Dragolič, Arničevo uverturo h komični operi, op. 11. Delo je nastalo leta 1932. Neproblematično, lahkotno, a tehtno delo, nastalo ob zaključku Arničevega študija na Dunaju, nudi skupinskim in posameznim sekcijam obilo izzivov za kvalitetno izvedbo. Dirigentu je uspelo ustvariti ravnovesje med šegavimi, veselimi in živahnimi deli ter mestoma Arničevo sentimentalno melodiko. Vsekakor bo ta skladba primerna za številne kvalitetnejše slovenske godbe.

Potovanja na vzhodno ameriško obalo in v mestno okolje moskovskega mestnega okrožja sta predstavili dve večstavčni skladbi East Coast Pictures Nigela Hessa in Moscow Cheryomushki Dmitrija Šostakoviča. Obe skladbi sta odlično inštrumentirani, karakterno zelo raznoliki ter predstavljata dva različna pristopa k ustvarjalnosti, vendar vsaka zase ustvarja živo podobo svojega naslova. 

Orkester z dirigentom je izkoristil dane možnosti, jih z občutkom za vse elemente glasbe dobro izvedel in jim dodal mladostno zagnanost, polet in svežino. Najbolj prepričljivi pa so bili v hitrih virtuoznih stavkih, v prvem delu skladbe East Coast Pictures – Shelter Island in New York ter v Moscow Cheryomushki – A spin through Moscow in allegro molto v četrtem stavku Lidotsjka and Boris. Skladbe L. Andersena so zaradi njihove lahkotnosti, šaljivosti in igrivosti priljubljene. Taka je tudi Bugler's Holiday za solistične tri trobente in orkester. S trobentami, ki so se izkazale že v Šostakovičevi polki (drugi stavek suite), so se tokrat kot solisti predstavili Peter Tomšič, Luka Kraševec in Frančišek Križ. Velika nagrada za dobro izvedbo, bleščeč ton in dobro dinamiko je bil dolg in spontan aplavz. Vsa trobila so se izkazala v zadnji skladbi rednega dela koncerta, v slavnostni koračnici Modro – rumeno Tomaža Habeta. Delo, ki je bilo napisano za slovesnost ob vstopu Slovenije v EU leta 2004, za letošnji koncert pa še revidirano, zahteva od trobilcev veliko kondicije ter bleščeč zvok v izmenjavi delov in motivike, od dirigenta pa veliko muzikalnosti, kar je Mitja Dragolič v vseh zaigranih skladbah nenehno dokazoval. K popolnejšemu zvoku orkestra in k pripravi so ogromno prispevali tudi letošnji mentorji tabora Musica creativa 2021: flavta – Nina Rupnik, klarinet – Matic Titovšek, saksofon – Ita Nagode, oboa – Monika Babič, fagot – Dejan Rihtarič, rog – Franci Šuštar, trobenta – Miha Salobir, pozavna – Andraž Cencič, tuba, evfonij – Rok Vilhar, tolkala – Mitja Tavčar.

Zaradi dolgega aplavza so se mladi godbeniki poslušalcem zahvalili še z izvedbo Adamičeve koračnice Tra-ta-ta. Petju se je pridružila tudi navdušena publika. Vzdušje med izvajalci in publiko pa je ponovno potrdilo smiselnost tabora Musica creativa. 

Tomaž Habe

foto: Andrej Kerman

Slike članka
Zadnje objave
LETNI KONCERT GODBE ZGORNJE SAVINJSKE DOLINE
FOTO TEDNA
25. TEKMOVANJE SLOVENSKIH GODB ZA POKAL VINKA ŠTRUCLA
GLASBA KOT VZGOJNI MOMENT
BUDNICI 2020-2021
Najbolj obiskano
1
Uspešni premierni izvedbi projekta »LJUDSKA z'GODBA«
2
LETNI KONCERT GODBE ZGORNJE SAVINJSKE DOLINE
3
PRVIH 15 LET GODBE LJUBLJANSKIH VETERANOV (GLV)
4
Aktiv veteranskih godb zasedal v Mengšu
5
25. TEKMOVANJE SLOVENSKIH GODB ZA POKAL VINKA ŠTRUCLA