Zdaj se predvaja
slovenski.godbenik
Izberi seznam predvajanja:
Galerija slik
MUSICA CREATIVA 2022 Festival mladinske glasbene kulture

Pred natanko petdesetimi leti, leta 1972, je bilo ustanovljeno Združenje pihalnih orkestrov Slovenije, ki je izvajalo regijska tekmovanja in seminarje za dirigente. Že leta 1979 so v Ljutomeru organizirali 1. tabor pihalnih orkestrov, na katerem so začeli z izobraževanjem godbenikov vseh starosti. Udeleženci so na taboru spoznavali tudi svetovno godbeno literaturo, hkrati pa je strokovni odbor skrbel za slovenske novitete, ki so bile redno uvrščene na program dela in koncerte taborov.

Danes je tradicionalni poletni tabor godbenic in godbenikov poimenovan Musica creativa, konec avgusta se je odvil že enainštiridesetič. Festival mladinske glasbene kulture ponuja možnost dopolnilnega izobraževanja v orkestrski igri pod umetniškim vodstvom že uveljavljenih dirigentov ter s pedagoško zasnovanim programom. Vsem udeležencem ponuja neprecenljivo izkušnjo in svojevrsten izziv, hkrati pa tudi prijeten poletni utrinek, poln spremljevalnega programa, kvalitetne glasbe in druženja.

Ob zaključku letošnjega tabora so mladi glasbeniki odigrali kar dva zaključna koncerta. Prvega seveda v prelepi obmorski Izoli, kjer so se v tednu vaj in muziciranja izobraževali, in drugega v Slovenski filharmoniji v Ljubljani. Pozdravni nagovor v veliki dvorani osrednje slovenske glasbene ustanove je tudi tokrat pripadel Borisu Selku, predsedniku Zveze slovenskih godb, ki poleg JSKD organizira godbeni tabor.

Najmlajše godbenice in godbenike, tudi cerkniške, zbrane v Pihalnem orkestru Musica creativa, je vodil dirigent, skladatelj in pedagog Aleksander Čonč, prejemnik študentske Prešernove nagrade Akademije za glasbo.

Že v uvodu koncertnega programa so se spomnili skladatelja Vinka Štrucla, ki je za mlade vsako leto napisal skladbo, ki je nato postala stalnica slovenskih godbenih programov. Orkester s solistom na trobenti Žanom Lorgerjem je odigral Štiri skladbe in nadaljeval s krstno izvedbo dirigentove skladbe Vezuv. Orientalsko noto je koncertu dodala filmska glasba skladateljev Menkena in Ashmana iz uspešnice studia Walt Disney. Aladin je seveda navdihnjen z znamenito pravljico iz Arabskih noči, velike klasike sanjske literature. Svet mladih udeležencev se je ves teden tabora vrtel okoli glasbe in za zaključek svojega koncertnega nastopa je najmlajši orkester to prelil tudi v skladbo, ko je odigral vsem znano popevko Zemlja pleše Mojmirja Sepeta v priredbi Mitje Dragoliča.

Na odru Slovenske filharmonije se je v nadaljevanju večera predstavil številni Slovenski mladinski pihalni orkester pod vodstvom dirigenta in klarinetista Gašperja Salobirja, ki je že leta 2019 vodil orkester na taboru Musica creativa.

Začeli so zmagovito z delom Thomasa Dossa Triumphal Prelude, ki je nastalo ob stoletnici nemškega glasbenega društva Musikkapelle Heiden. Ognjemetom zvokov in fanfar v triumfalnem preludiju je sledil glasbeni vzpon na streho Evrope, na velikanske ledenike, ki se bleščijo v soncu. Otto M. Schwartz nas v skladbi Mont Blanc vodi skozi snežni metež in skalne plazove na 4808 metrov visoki vrh. Skladatelj mlajše generacije Tilen Slakan, ki je koncert v SF spremljal med publiko, je za letošnje mlade godbenike napisal suito, ki jo je posvetil letošnjemu dirigentu Gašperju Salobirju, njegovi ženi Nini ter hčerkama Miji in Lori. V suiti je pomemben tretji del Mirna pesem, ki temelji na pesmi Da Pacem Domine za mešani zbor in občinstvo (2022), ki je posvečena vsem žrtvam vojne v Ukrajini. Orkester in zbrano poslušalstvo je nato nagovoril skladatelj Tomaž Habe, ki je za letošnjo Musico creativo mladim približal Mozartovo znano koračnico Turški marš, tretji stavek Klavirske sonate št. 11 v A-duru, ki se pogosto sliši samostojno in velja za eno njegovih najbolj znanih klavirskih skladb. Po prvi izvedbi Habetove Ja, Mozzart lahko vsi, ne le mladi, rečemo, ja, Mozarta imamo radi. Leta 2018 je na pobudo dirigenta Tomaža Kukoviča nastalo petnajst novih priredb glasbe bratov Avsenik za pihalni orkester, ki so jih prispevali mladi, obetavni in tudi že uveljavljeni aranžerji. Peter Tovornik se je takrat prestavil s štirimi priredbami, v filharmoniji smo slišali energične plesne ritme skladbe Za kratek čas. Med publiko v dvorani je koncert spremljal avtor zadnje skladbe rednega dela koncerta, glasbenik mlajše generacije. Cirkus marš je prva koračnica, ki jo je napisal Rok Nemanič - Nemo, ki ga sicer poznamo kot jazzovskega trobentača, pedagoga in ustanovitelja skupine Balkan Boys. Igriva in komična melodija v koncertni koračnici prikazuje cirkus, ki ga namesto živali ustvarjajo pihala in trobila.

Koncert, ki ga je v Slovenski filharmoniji vodila Vesna Telič Kovač, se je zaključil s himno slovenskega godbeništva, Adamičevo Tra-ta-ta.

Cerkniški godbeniki, ne le mladi, pa grejo naprej in se v teh dneh z dirigentom Mitjo Dragoličem že pridno trudijo in pripravljajo na 48. božično-novoletni koncert. Glasba nas lahko popelje na najvišje vrhove, kdaj še višje, najlepše pa je, ko lahko glasbo in gore združimo, pa naj bo to Mont Blanc, Vezuv ali hribi in gore, do katerih nam seže pogled.

tekst: Vesna Telič Kovač

Slike članka
Zadnje objave
POZDRAV AMBASADORJA VETERANSKIH GODB
PRAV LEPA JE ŠENTLENARTSKA FARA
TRŽENJE STORITEV KULTURNIH DRUŠTEV V SLOVENIJI NA PRIMERU PIHALNIH ORKESTROV
TEKMOVANJE SLOVENSKIH GODB V ZABAVNEM PROGRAMU ZA POKAL VINKA ŠTRUCLA
FOTO TEDNA
Najbolj obiskano
1
POZDRAV AMBASADORJA VETERANSKIH GODB
2
PRAV LEPA JE ŠENTLENARTSKA FARA
3
OZIRANJA V LANSKOLETNE ŠIRJAVE …
4
TRŽENJE STORITEV KULTURNIH DRUŠTEV V SLOVENIJI NA PRIMERU PIHALNIH ORKESTROV
5
TEKMOVANJE SLOVENSKIH GODB V ZABAVNEM PROGRAMU ZA POKAL VINKA ŠTRUCLA