Domžale, 22. marec 2025

Teme srečanja:
Dirigentska šola: Predstavljen je bil potek dirigentske šole in njen namen, da se izobražuje mlade in že uveljavljene dirigente. Vsi so se strinjali, da je šola dobro organizirana in da služi svojemu namenu.
Musica creativa: Predstavljeno je bilo delo na taboru in poudarjen je bil pomen druženja mladih godbenikov in njihov napredek na enotedenskem izobraževanju, ki ga potem ponesejo širom Slovenije. Tudi tu je bila enotnost, da je Musica creativa dobro organizirana in da služi svojemu namenu.
Edicije ZSG: Predstavljene so bile edicije ZSG in vzpodbujanje po več igranja slovenskih skladb. Slušateljem je bilo predlagano, da se naj kupi nekaj not na leto ali pa celo naroči kakšna nova dela, ki bi bila tudi primerna za naša slovenska tekmovanja. Dimitrij Lederer želi eno skladbo predstaviti tudi Strokovni komisiji, ki je bila napisana za njihov orkester. Skladbo naj pošlje Mitji Dragoliču ali Gašperju Salobirju.
Predlogi so bili:
namensko pisanje skladb, kot so tekmovanja itd. ampak vsaj eno leto vnaprej, da se lahko neprimerne skladbe izloči,
razpis za nove skladbe,
evidenca slovenskih skladb na enem mestu,
želja je tudi, da bi se te skladbe tonsko posnele, da bi dirigenti imeli boljšo predstavo o teh skladbah in bi se lažje odločali za izbiro le teh.
Tekmovanje orkestrov: Predstavljen je bil namen tekmovanj, nova pravila, izbira skladb itd. Tu je bilo največ pogovorov, ker nekako dirigenti niso seznanjeni z novimi pravili in se obremenjujejo s stvarmi, ki so bile aktualne 15 let nazaj. Nekateri imajo občutek, da so tekmovanja namenjena samo izbrancem, ampak je uspelo skupaj z Gašperjem Salobirjem in Tomažem Habetom pojasniti, da so tekmovanja drugače zastavljena in da je za orkestre dobro, če se prijavijo, saj s tem dvigujejo kakovost in bogatijo godbeništvo širše po Sloveniji.
Predstavljen je bil nastop na odprti skupini, ki je namenjena vsakemu orkestru, tako, da je tekmovanje res namenjeno vsem. Dotaknili so se tudi skladb, ki so obvezne na tekmovanjih, za katere velja prepričanje, da so prebogato orkestrirane za manjše orkestre. Več prisotnih že dolgo ni tekmovalo, zato je bila vzpodbuda, da se prijavijo in vidijo, da se ZSG trudi izbrati primerne skladbe ter da se v nižjih kategorijah ali odprti skupini tudi poslužuje zamenjave inštrumentov, če jih ni v zasedbi.
Predlogi:
dodatna prevetritev pravil,
bolj primerne skladbe,
striktnost pri članstvu, kes se še vedno dogaja, da se članske izkaznice delijo na tekmovanjih profesionalcem.
(Predlog Mirana Šumečnika je bil, naj si preberejo nova pravila o tekmovanju.)
Orkestrom se namensko pošlje nov pravilnik, da bodo vsi ozaveščeni, ker danes več kot polovica dirigentov ni vedelo kaj dosti o tem.
Nekateri so mnenja, da je tekmovanje velik finančni zalogaj in se tudi iz tega razloga ne odločajo za tekmovanja. Predlog je, da ZSG najde večjega sponzorja, ki bi sofinanciral tekmovanja in vse projekte za lažjo dostopnost, še posebej zdaj, ko imamo težave s sodelovanjem z JSKD.
Bila je tudi debata o izpeljavi tekmovanja v Slovenski filharmoniji ali Cankarjevem domu.
Celotno srečanje je potekalo v dobrem vzdušju in vsi so se strinjali, da bi bilo lepo za več sodelovanja in vzpodbujanja kot pa tekmovalnosti.
Prisotnih je bilo 16 dirigentov in skladatelj prof. Tomaž Habe, ki se je tudi zelo dobro vključil v debato.
Srečanje je vodil Miran Šumečnik.
Mar 26, 2025